Prowadząc rewalidację, zmierzamy do jak największego usamodzielnienia ucznia i możliwie pełnego jego uczestnictwa w społeczeństwie. Cel ten możemy osiągnąć poprzez:
kształtowanie kompetencji społecznych i komunikacyjnych
rozwijanie mocnych stron dziecka i wykorzystywanie ich jako bazę do dalszej pracy
wzbogacanie słownictwa dziecka, rozwijanie mowy
ćwiczenia usprawniające spostrzegawczość, pamięć i percepcję wzrokową
ćwiczenia doskonalące umiejętność czytania i pisania
ćwiczenia doskonalące umiejętności matematyczne
rozwijanie logicznego myślenia
wspieranie dziecka w rozwoju emocjonalnym – redukowanie zachowań niepożądanych – rozładowywanie negatywnych emocji i podnoszenie samooceny
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów, którzy posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię wydane przez poradnię pedagogiczno-psychologiczną. Prowadzone są przez pedagoga specjalnego, który posiada odpowiednie kwalifikacje.